דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לחולל שינוי נפשי - לצאת לדרך חדשה 

מאת    [ 26/10/2011 ]

מילים במאמר: 811   [ נצפה 4316 פעמים ]

מסופר על צפרדע שנפלה לכד מלא עד חציו בשמנת מתוקה - אל תטעו ותחשבו שאתם מכירים את הסיפור! כיוון שמפלס השמנת היה גבוה, לא הצליחה הצפרדע לקפוץ וכל תנועות הרגלים הנמרצות שעשתה לא הזניקו אותה החוצה – סבלנות לאלה שחושבים שמכירים. ניסתה הצפרדע וניסתה ולא התייאשה עד שהשמנת נהפכה לקצפת ואחרי עוד כמה הרבה תנועות רגלים נהפכה הקצפת לחמאה מוצקה שאפשרה לה לקפוץ החוצה -  יתכן שאתם חושבים שהכרתם ואין חדש בסיפור חוץ מהחלפת החלב בשמנת. – אהה... השוני בסיפור שלנו שיש עוד צפרדעים. יש אחת שטבעה בשמנת ולא ניצלה, ואחת שלא נכנסה לתוך המיכל ופשוט נעלמה ויש גם צפרדע ששחתה בכד עד שהרפתן הצרפתי הגיע, הוציא אותה והביאה לאשתו כדי שתכין מעדנים לארוחת ערב.

 

צפרדעים הם ייצור מאד ארצי. לא צריך להתעמק בתורת הקוואנטים, לקרוא את הרמב"ם, להתחבר אל האחד או אפילו לתרגל יוגה, כדי לדמיין את סיפורי הצפרדעים ולהבין שכל האפשרויות נכונות. בגלל ריבוי הצפרדעים בעולם, יש הסתברות די טובה שהדברים בסיפור אכן קרו איפושהו ומתישהו.

 

כשאני חושב על התהליך שהביא אותי לשינוי טרנספורמטיבי בחיי, אני חושב על הצפרדע הראשונה שהתאמצה בלי לכוון לפתרון מסוים ובאופן מפתיע, הגיע פתרון.

הצעד הראשון שלי במסע היה מאד קשה למרות שהוא היה מאד שגרתי – טיפול פסיכולוגי (יוגה וקבלה הגיעו בשלב מאוחר יותר), דחיתי אותו תקופה ארוכה מכל מיני תירוצים של כסף, הדחקה, בושה, פחד, ביקורתיות ועוד. בשדה הצפרדעים ראיתי לנגד עיני רק את הצפרדע שטבעה.

 

הצעד הראשון הוא מאד קשה. יש המון בלבול וחוסר וודאות. יש המון שיטות וספרים ולא מעט  אנשים כמוני, שמספר לכם על טרנספורמציה ואושר וחיים מדהימים ולידי יש מישהו נוסף שעשה את ההיפך הגמור ומספר את אותם סיפורים. במי להאמין? בחירת הדרך היא קשה להאמין בדרך ולפסוע בה זה הרבה יותר קשה. אין משהו ממשי להיאחז. התברכנו בשיפוטיות, ביקורתיות וחשדנות והטרנספורמציה לא באה באריזה מוחשית שאפשר למשש את הסחורה לפני שקונים.

 

חלקכם שמכיר את סיפור הצפרדע, ייתכן שחווה את הקיבעון המחשבתי בתחילת דבריי, תוך תחושה ש-"הנה אני יודע! – את הסיפור הזה אני מכיר". כשיוצאים לדרך חדשה או כשהולכים בשביל חדש, אי אפשר לדעת  מה יש בהמשך. זאת הפעם הראשונה בשביל  אז איך אפשר לדעת מה יש בהמשך? קראתם, ניסיתם דברים, עשיתם. יש לכם תחושה שאתם יודעים ועל סמך הידע הזה אתם יכולים להחליט ורובכם יחליט לא לצאת לדרך. להישאר במרחב המוכר ולהסתפק בביטחון האשלייתי שיש בדברים מוכרים.

 

כשפוסעים בדרך חדשה מגלים דברים חדשים. עם הזמן המודעות מתרחבת, השיפוטיות קטנה והקבלה גדלה. מצליחים לראות עוד צפרדעים. גם את הצפרדעים שהצליחו. מגלים שלא הדרך היא החשובה אלה הפוסע בה. כל הדרך היא פנימית ואישית.

 

כל הסיפורים של הצפרדעים אפשריים באותה מידה. במהלך המסע שלי שמתי לב שיש סיפור אחד שמדבר אלי יותר מהאחרים. הראש יודע שכל הסיפורים אפשריים ובכל זאת התחברתי לסיפור אחד יותר.  בהתחלה התחברתי לסיפור של הצפרדע שטבעה. בהמשך התחברתי לצפרדע שהתאמצה וניצלה. לא הבנתי למה ההזדהות שלי השתנתה או מאיפה באה הבחירה.

למרות שמאד רציתי להזדהות עם הצפרדע המנצחת, לא אני בחרתי להתחבר לסיפור מסוים. השכל לא עזר. החיבור נעשה ממקום אחר. ממש כמו טרנספורמציה בחיים. אנחנו לא מייצרים את השינוי. אנחנו מכוונים אליו, שואפים אליו ומתאמצים להגיע, אבל זה לא מה שמביא אותנו לאותו מקום חדש וקסום. מכל הניסיונות, בלי להבין איך או למה, פתאום זה קורה. כמו שינה. אנחנו יכולים להתארגן לישון ולייצר את התנאים שנראים לנו מתאימים ואז השינה קורת לנו בלי להבין.

כמו אמונה. אנחנו לא יכולים לשכנע את עצמנו להאמין במשהו ולא משנה במה. האמונה צריכה להיות חלק מאיתנו והיא קורת לנו. תנסו – אם אתם מאמינים באלוהים, תנסו רגע לא להאמין בו ואם אתם אתיאיסטים, נסו רגע להאמין – בלתי אפשרי!!!!!

 

אנחנו חיים בעולם שלימד אותנו להגדיר מטרה, לכוון אליה, לגזור את כל התהליכים שיש לעשות כדי להגיע אליה ולהגדיר נקודות מבחן כדי לבדוק כמה התקדמנו והאם אנחנו בדרך הנכונה. גם כאן תוכלו להשתמש באותה מתודולוגיה בתנאי שתבינו את מרחב הניסוי.

כשאנחנו בחדר חשוך ומחפשים להאיר אותו, החיפוש לא יוצר אור קטן וככול שמחפשים יותר נהיה מואר יותר. אנחנו מחפשים את מתג האור כדי להדליק את המנורה. השינוי לא יהיה הדרגתי ולכן החיפוש בשלב מסוים יכול לייאש. מחפשים מתג ולא מוצאים ואז נפגש אם התובנה שאולי לא מתג אנחנו מחפשים אולי נר עם גפרורים או דלת שצריך לפתוח כדי שיכנס אור מבחוץ או אולי הפתרון לא בחוץ. אולי יש לי כיסים ובתוך הכיס יש פנס או מצית ואולי יש משהו שמכסה לי את העיניים ופשוט צריך להזיזו, או סתם לפקוח את העיניים. במהלך החיפוש, למרות שהחדר עדיין חשוך אנחנו מגלים אפשרויות חדשות שלא חשבנו עליהם בהתחלה.

 

צאו לדרך גם אם אין לכם מושג לאן.

תגדירו מטרות שיעודדו אתכם להמשיך לחפש.

תלמדו ותתעמקו במקום שמרגיש לכם נכון.

תרכשו ידע עד שתגיעו לפתיחות ותשתחררו ממנו.

 

הדבר שאני רכשתי במהלך הדרך הוא אמונה. אמת פרטית שלי. אמת שצובעת לי את החיים באור מדהים, משפרת את איכות חיי מבלי לפגוע או להזיק לאחר. אני לא יכול להוכיח שהיא אמת או שהיא מתאימה גם לכם. אני יכול לשתף אתכם ולעזור לכם לצאת לדרך ולפסוע בה כדי שתמצאו את הדרך שלכם.

המשך במאמר: "לבנות כלים - הבטים רבים לתרגול"

 

 

אורי זיצק, מרפא ומטפל בשיטת סאט נאם ראסאיין SNR ובשיטות מעולם היוגה. www.snr.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב